Voorgaand aan de presentatie

Je dient je presentatie uiterlijk een week voorafgaand aan het GTL Congres te sturen naar de organisatie (via mail of bv. WeTransfer, naar ruben.vanmoppes@dbvision.nl) en op de dag zelf mee te nemen naar Gooiland in Hilversum op een USB-stick. Het is mogelijk geluid af te spelen. Er is een algemene gast-internettoegang voorzien op de daar aanwezige laptops, die echter voor grote hoeveelheden data niet altijd betrouwbaar is.

Aan de ingang van de beurs haal je eerst je naamkaartje en congresfolder op bij de entree-balie. Hier kun je terecht voor eventuele vragen en assistentie. De laptops in de zalen zijn voorzien van Windows en een recente versie van Powerpoint. Voor het hanteren van de slides is een afstandsbediening met laser-pointer aanwezig.

De organisatie zal de vooraf gestuurde presentaties op het bureaublad van de ter plaatse aanwezige laptop klaarzetten. We verzoeken je uiterlijk in de pauze voorafgaand aan je sessie je presentatie te testen op de laptop. Wij adviseren je om je presentatie ook op een USB-stick mee te nemen. Deze kun je zo nodig kopiƫren naar het bureaublad van de laptop. Eventueel kun je assistentie vragen of laten oproepen bij de entree-balie. Geef het bestand je eigen naam, dat vergemakkelijkt later het terugvinden en opstarten.

Aan het begin van je sessie meld je je even bij de sessieleider.

Wij verzoeken je het powerpoint-bestand na afloop van je presentatie te laten staan op de laptop. Na het congres plaatsen wij de presentaties als PDF op een afgeschermde plaats op de website. De congresbezoekers kunnen de PDF's daar downloaden.

Zie deze link voor de privacyverklaring

Inhoudelijk

  • Je hebt 25 minuten spreektijd + aanvullend ca. 5 tot 10 minuten voor vragen.
  • Je presentatie mag beslist niet uitlopen, omdat het publiek zal wisselen tussen de zalen.
  • Je presentatie moet in de eerste plaats informatief zijn en mag slechts zeer beperkt een commercieel karakter hebben.
  • Een piepsysteem zal aanwezig zijn om de tijden te bewaken: een piep bij de start van de lezing, een piep als signaal dat de spreker moet afronden en de restminuten voor vragen/discussie benut kunnen worden. Vervolgens een piep met een signaal voor het einde van de lezing en start voor wisselen van zalen.
  • Het optimale format voor slides is 16:9.
  • Gebruik op de slides geen volzinnen, maar steekwoorden, met grote letters (bij voorkeur 28 punts). Gebruik vooral foto's en figuren om je betoog kracht bij te zetten! Wees spaarzaam met tabellen en grafieken, omdat deze doorgaans slecht leesbaar zijn.
  • Gebruik bij voorkeur geen "flashy" pagina-overgangen, inzoevende tekstregels, etc.
  • Het is ook mogelijk om filmpjes te laten zien, daarbij is het aanbevolen deze ruim van te voren te testen op de laptop op de locatie.
  • Let op bij het gebruik van auteursrechtelijk beschermd (beeld)materiaal. Als spreker ben je er zelf verantwoordelijk voor dat het door jou gebruikte (beeld)materiaal gebruikt mag worden tijdens het congres en als het na afloop op de website staat
  • Leuke tip: de Vlaamse komiek Arnout Van den Bossche laat in dit filmpje zien hoe het (NIET) moet in Powerpoint!
  • `